Springa på lunchrasten

Hur ska man egentligen få in den där springturen i vardagspusslet? Det är lätt att missa träningen och skjuta upp den när det kommer andra saker man måste göra som att laga mat, tvätta och andra hushållssysslor. Man får försöka lägga in ett litet motionspass under dagen när man kanske egentligen inte hade en tanke på att springa, t.ex. på lunchrasten. Då kan man även på gott och ont bli lite extra motiverad till att ta sig ut snabbt eftersom man vet att det bara är en väldigt liten lucka man har till förfogande.

Om man arbetar hemifrån så kan det vara extra smidigt eftersom man då inte behöver släpa med sig något ombyte till jobbet. Har man barn kan man även ta med dem ut i en joggingvagn så att de får lite frisk luft iallafall. På så sätt har du kanske till och med löst två delar av tidsplanen i ett, om en tur ute i vagnen ändå skulle göras. 

Det är ju dock viktigt att planera sin tid så att man faktiskt hinner äta lunch också, för det är ju det som lunchrasten i grund och botten är till för. Om man har fikaraster på för- och/eller eftermiddag så går det alltid att äta och kompensera för lunchen då istället. Är det så att man jobbar hemifrån så kanske man beroende på vad man jobbar med faktiskt kan äta lite under tiden man arbetar också. På något sätt får man ihop dagen, det behövs bara lite grundlig planering!